Elektrický Peugeot e-208, který jste si zvykli na našich závodech vídat jakožto předjezdce, se brzy objeví v modernizované verzi. Krásnější, modernější, a hlavně s výrazně delším dojezdem. Nové vozy modelové řady 208, které se začnou vyrábět od listopadu, přijdou prostě s fungl novým outfitem, atraktivnější než kdy dřív!
Proč se modernizuje vizáž auta, která se ještě nestihla okoukat? Zvláště pak, když jde o design, se kterým tento vůz vyhrál Evropské auto roku 2020 i nejvyšší designérské ocenění Red Dot Award. A navíc zákazníkům se evidentně líbí, protože loni se Peugeot 208 stal nejprodávanějším vozem na evropském trhu a po 14 letech konečně sesadil z trůnu svého odvěkého německého rivala. Jenže tak to prostě v automobilové branži chodí. Po třech až čtyřech letech zkrátka přichází facelift. A věřte, že aby designéři posunuli takto kultovní a úspěšný model ještě o kousek dál, pořádně se přitom zapotili. Výsledek ale stojí za to. Nový design je dravější, atraktivnější a osobitější. Má nyní tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Díky nim teď vůz působí stabilněji a vypadá opticky širší.
Hlavními novinkami faceliftu modelu Peugeot 208 jsou nový elektromotor o výkonu 115 kW (156 koní) a nová baterie o kapacitě 51 KWh. Díky těmto dvěma inovacím narostl dojezd vozu o 40 kilometrů oproti původní verzi, což znamená finálních 400 kilometrů. Baterie je sice větší, déle vydrží, ale nevyžaduje delší dobíjení. V rychlodobíječce jste na 80 procentech baterie za slabou půlhodinku, s WallBoxem dobíjíte 4 a půl hodiny a se zesílenou zásuvkou 11 hodin. Nechcete-li elektrický pohon, můžete zvolit klasický benzín či ještě lépe mildhybrid o výkonu 100 k nebo 136 koní. My si každopádně elektrický pohon ponecháme, a to hlavně pro jeho zcela bezemisní provoz.
Než dorazí nové faceliftované verze, budete ještě vídat našeho kanárkově žlutého Peugeota e-208. V příštím roce pak přesedláme na zcela nový vůz ve svěžím limetkovém odstínu. Těšíme se na něj a na prodloužený dojezd samozřejmě ještě víc.