Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Jezděte jako prezident

Český prezident jezdí Superbem

Český prezident jezdí Superbem

Český prezident jezdí Superbem, americký zase Cadillacem a ten francouzský? Samozřejmě Peugeotem! Ostatně pověstná národní hrdost a snaha podpořit domácí průmyslovou výrobu by mu nedovolila jezdit nefrancouzským vozem. A který z modelů je tím vyvoleným? Je to dynamické a nesmírně praktické SUV Peugeot 5008.

Přijel s ním už 14. července 2017 přijel na slavnostní ceremoniál ke zvolení. A zřejmě si jej oblíbil, protože si ho ponechal po celých prvních pět let ve funkci. Tento vůz se tak pochopitelně nejčastěji filmovaným a fotografovaným vozem posledních pěti let. To však nutně neznamená, že se o něm ví nejvíc. Kancelář prezidenta republiky ze zřejmých bezpečnostních důvodů tají podrobnosti o konkrétních detailech tohoto automobilu. Je známo pouze to, že byl stejně jako všechny vozy Peugeot 5008 vyroben v továrně v Rennes a poté předán specializované bretaňské firmě Centigon, která provedla jeho opancéřování. Pokud jde o ostatní odlišnosti oproti sériovým vozům, je známo pouze uspořádání zadních sedadel (dvě sedadla místo tří, se specifickou středovou konzolou), umístění světel zajišťujících funkci majáku na masce chladiče a umístění znaku prezidentského úřadu na karoserii. Vše ostatní je přísně tajné.

Vy se ale o modelu Peugeot 5008 můžete dozvědět úplně všechno. Ovšem jen o tom sériovém, samozřejmě. Nejzajímavější na něm je jeho sériová sedmimístná úprava. Sedadla třetí řady snadno z vozu vyjmete nebo sklopíte do podlahy. Druhá řada se skládá ze tří samostatných sedadel, na které lze umístit tři dětské sedačky, což se na současném automobilovém trhu hned tak nevidí.

Velkou výhodou modelu 5008 je bohatá výbava. Vůz disponuje například adaptivním tempomatem s funkcí Stop & Go, který zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Tento prvek výbavy v kombinaci s funkcí Lane Positioning Assist, udržující vozidlo v jízdním pruhu, vám nabídne poloautonomní řízení. Revoluční je i systém automatického nouzového brzdění poslední generace a systém varování před srážkou, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod. Peugeot 5008 umí také dokonale číst dopravní značení. Kromě rychlostních omezení zvládá i stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění aj. Největším bonusem ve výbavě je však systém nočního vidění, neboli Night Vision, což je v segmentu kompaktních SUV naprosto unikátní. Jedná se o systém, který umí za pomoci infračervené kamery rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě. Funguje na dálku až 250 metrů a infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.

Sdílet